Nauka pływania dla niemowląt w Warszawie

Zajęcia pływania dla niemowląt i małych dzieci

Zajęcia nauki pływania w naszej akademii przeznaczone są dla niemowląt i małych dzieci w wieku od 3 miesięcy do 3 lat. Każde dziecko trafia do odpowiedniej grupy wiekowej, dopasowanej również do jego umiejętności. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu dokładamy wszelkich starań, aby zajęcia odpowiadały na potrzeby rozwojowe – zarówno psychoruchowe, jak i poznawcze – każdego malucha.

Pewny i spokojny rodzic to szczęśliwe dziecko!
Dlatego pierwsze zajęcia skupiają się na przekazaniu rodzicom wiedzy dotyczącej:

  • prawidłowego trzymania dziecka w wodzie,

  • zasad bezpieczeństwa w basenie i szatni,

  • odpowiednich reakcji na przypadkowe zanurzenia,

  • kontroli nad świadomym nurkowaniem.

Nauczymy Państwa podstawowych chwytów pływackich, wykorzystywanych podczas zajęć w naszej akademii w Warszawie.

Jako fizjoterapeutki metod neurorozwojowych, ze szczególną starannością zwracamy uwagę na każdy sposób trzymania dziecka. Podczas różnorodnych aktywności w wodzie – indywidualnych i grupowych – dążymy do tego, aby wywołać prawidłowe reakcje z ciała maluszka. To pozwala nam od podstaw budować prawidłowe wzorce ruchowe, które są fundamentem dalszego, harmonijnego rozwoju.

Zajęcia na basenie mają nie tylko wartość edukacyjną, ale przede wszystkim dostarczają radości i wspierają budowanie więzi między dzieckiem a rodzicem.

Przejdź do opisu zajęć dla grupy wiekowej:​

“JAK RYBA W WODZIE”, czyli jakie umiejętności zdobędą Państwa pociechy w poszczególnych grupach nauki pływania w naszej warszawskiej akademii:

Grupa od 3 do 6 miesięcy – „POCZĄTKUJĄCE MALUCHY”

To dzieci, które najczęściej leżą na plecach i nie zawsze jeszcze w pełni kontrolują główkę (szczególnie w wieku 3–4 miesięcy). Pracujemy głównie w pozycjach horyzontalnych, a u starszych niemowląt wprowadzamy elementy pozycji pionowej, które stymulują rozwój ważnych, automatycznych reakcji neurologicznych.

Szczególną uwagę zwracamy na prawidłowe napięcie mięśniowe w osi ciała i eliminację niepożądanych wzorców postawy, takich jak:

  • odginanie się do tyłu,

  • asymetria,

  • silna preferencja jednej strony ciała.

Umiejętności zdobywane na tym etapie:

  • opanowanie przez rodziców prawidłowych chwytów i zasad bezpieczeństwa,

  • oswojenie dziecka z otoczeniem (dźwięki, temperatura, grupa),

  • przyzwyczajenie uszu, oczu i ust do kontaktu z wodą,

  • pierwsze zanurzania,

  • leżenie na plecach i brzuchu z asekuracją,

  • symetryczna praca rączkami, chwytanie zabawek (od 4 miesiąca),

  • praca nad ustawieniem głowy w przestrzeni.

Grupa od 7 do 12 miesięcy - „STARSZE MALUCHY”

Dzieci w tym wieku siedzą, raczkują, a niektóre już chodzą. Zajęcia stają się bardziej dynamiczne i dają maluchom ogromną radość. W tym czasie może pojawić się lęk separacyjny (zwykle ok. 8. miesiąca życia), dlatego pierwsze trzy zajęcia mają charakter adaptacyjny – tzw. „magiczna trójka”. Po tym czasie dzieci zazwyczaj z radością uczestniczą w lekcjach.

Dzieci początkujące

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • nauka chwytów odpowiednich dla dzieci po 6. miesiącu życia,

  • oswojenie z otoczeniem i grupą,

  • pierwsze zanurzania,

  • leżenie na brzuchu i plecach z asekuracją,

  • praca rączkami i nóżkami na komendy,

  • chwytanie przedmiotów w wodzie,

  • pierwsze skoki do rodzica,

  • samodzielne trzymanie się brzegu,

  • praca z wypornościowym sprzętem (rękawki, makarony).

Kontynuacja nauki

Dzieci w tej grupie mają już kontakt z wodą i często są po jednym lub dwóch kursach. Zaczynamy ćwiczenia z użyciem sprzętu wypornościowego, co daje większą samodzielność.

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • trzymanie się na wodzie na brzuchu i plecach ze sprzętem- opcjonalnie,

  • skoki do wody z pozycji siedzącej,

  • nurkowanie na komendę,

  • samodzielna praca nóg,

  • przemieszczanie się po macie w pozycji czworaczej,

  • wydech do wody,

  • ćwiczenia z naciskiem na symetrię.

Grupa od 12 do 24 miesięcy - „SPRAWNE MALUCHY”

Dzieci coraz chętniej poznają świat i podejmują samodzielne próby. Ich ulubione hasła to: „ja sam!”, „ja sama!” Z pomocą instruktora i rodzica uczymy je, jak bezpiecznie i skutecznie poruszać się w wodzie.

Grupa początkująca

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • praca z wypornościowym sprzętem,

  • samodzielna praca nóg w pozycji na brzuchu,

  • ćwiczenia z zanurzeniem twarzy i oddychaniem,

  • ślizgi na wodzie,

  • skoki do rodzica z różnych pozycji,

  • wychodzenie z wody przy murku.

Kontynuacja nauki

Dzieci czują się swobodnie w wodzie i często próbują pierwszych, krótkich zanurzeń do rodzica lub brzegu.

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • skoki do wody z każdej pozycji,

  • przemieszczanie się na plecach i brzuchu z wypornością,

  • kontrolowane nurkowanie,

  • otwieranie oczu pod wodą,

  • nauka rytmicznego oddychania (wstrzymywanie oddechu, wydech ustami i nosem),

  • samodzielna kontrola sprzętu,

  • synchronizacja pracy rąk i nóg.

Grupa od 24 do 36 miesięcy - “PEWNE SIEBIE MALUCHY”

Dwulatki to dzieci niezwykle ciekawe świata – często komunikatywne, ale też niezależne. Może pojawić się „bunt dwulatka” i lęk przed nowością, dlatego warto rozpocząć naukę już wcześniej. Jednak nawet dzieci bez wcześniejszych doświadczeń świetnie odnajdują się na zajęciach przy odpowiednim wsparciu rodzica i instruktora

Dzieci początkujące

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • oswojenie z wodą i korzystanie ze sprzętu wypornościowego,

  • samodzielna praca nóg,

  • nauka kontrolowanego oddychania,

  • skoki do wody i wyjścia przy murku,

  • wprowadzenie ruchów zbliżonych do stylów pływackich,

  • przemieszczanie się z wykorzystaniem różnych akcesoriów.

Kontynuacja nauki

Dzieci z tej grupy mają za sobą kilka etapów nauki. Przechodzą od spontanicznego do świadomego pływania. To czas intensywnego rozwoju, który stanowi solidną bazę do nauki wszystkich stylów pływackich.

Zdobywane umiejętności pływackie:

  • pływanie z różnorodnym sprzętem i bez niego,

  • samodzielne skoki i nurkowanie z przepłynięciem 1–2 metrów pod wodą,

  • próby samodzielnego pływania na plecach,

  • synchroniczna praca rąk i nóg,

  • nauka rytmicznego i kontrolowanego oddychania,

  • skoki „na główkę” z pomocą instruktora,

  • zabawy z poszukiwaniem przedmiotów pod wodą.

Facebook
YouTube
Instagram