Zajęcia pływania dla niemowląt i małych dzieci
Zajęcia nauki pływania w naszej akademii przeznaczone są dla niemowląt i małych dzieci w wieku od 3 miesięcy do 3 lat. Każde dziecko trafia do odpowiedniej grupy wiekowej, dopasowanej również do jego umiejętności. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu dokładamy wszelkich starań, aby zajęcia odpowiadały na potrzeby rozwojowe – zarówno psychoruchowe, jak i poznawcze – każdego malucha.
Pewny i spokojny rodzic to szczęśliwe dziecko!
Dlatego pierwsze zajęcia skupiają się na przekazaniu rodzicom wiedzy dotyczącej:
prawidłowego trzymania dziecka w wodzie,
zasad bezpieczeństwa w basenie i szatni,
odpowiednich reakcji na przypadkowe zanurzenia,
kontroli nad świadomym nurkowaniem.
Nauczymy Państwa podstawowych chwytów pływackich, wykorzystywanych podczas zajęć w naszej akademii w Warszawie.
Jako fizjoterapeutki metod neurorozwojowych, ze szczególną starannością zwracamy uwagę na każdy sposób trzymania dziecka. Podczas różnorodnych aktywności w wodzie – indywidualnych i grupowych – dążymy do tego, aby wywołać prawidłowe reakcje z ciała maluszka. To pozwala nam od podstaw budować prawidłowe wzorce ruchowe, które są fundamentem dalszego, harmonijnego rozwoju.
Zajęcia na basenie mają nie tylko wartość edukacyjną, ale przede wszystkim dostarczają radości i wspierają budowanie więzi między dzieckiem a rodzicem.
Przejdź do opisu zajęć dla grupy wiekowej:
- Grupa od 3 do 6 miesięcy – „ Początkujące Maluchy”
- Grupa od 7 do 12 miesięcy - „Starsze Maluchy”
- Dzieci początkujące
- Kontynuacja nauki
- Grupa od 12 do 24 miesięcy - “Sprawne Maluchy”
- Dzieci początkujące
- Kontynuacja nauki
- Grupa od 24 do 36 miesięcy - “Pewne siebie Maluchy”
- Dzieci początkujące
- Kontynuacja nauki
“JAK RYBA W WODZIE”, czyli jakie umiejętności zdobędą Państwa pociechy w poszczególnych grupach nauki pływania w naszej warszawskiej akademii:
Grupa od 3 do 6 miesięcy – „POCZĄTKUJĄCE MALUCHY”
To dzieci, które najczęściej leżą na plecach i nie zawsze jeszcze w pełni kontrolują główkę (szczególnie w wieku 3–4 miesięcy). Pracujemy głównie w pozycjach horyzontalnych, a u starszych niemowląt wprowadzamy elementy pozycji pionowej, które stymulują rozwój ważnych, automatycznych reakcji neurologicznych.
Szczególną uwagę zwracamy na prawidłowe napięcie mięśniowe w osi ciała i eliminację niepożądanych wzorców postawy, takich jak:
odginanie się do tyłu,
asymetria,
silna preferencja jednej strony ciała.

Umiejętności zdobywane na tym etapie:
opanowanie przez rodziców prawidłowych chwytów i zasad bezpieczeństwa,
oswojenie dziecka z otoczeniem (dźwięki, temperatura, grupa),
przyzwyczajenie uszu, oczu i ust do kontaktu z wodą,
pierwsze zanurzania,
leżenie na plecach i brzuchu z asekuracją,
symetryczna praca rączkami, chwytanie zabawek (od 4 miesiąca),
praca nad ustawieniem głowy w przestrzeni.
Grupa od 7 do 12 miesięcy - „STARSZE MALUCHY”
Dzieci w tym wieku siedzą, raczkują, a niektóre już chodzą. Zajęcia stają się bardziej dynamiczne i dają maluchom ogromną radość. W tym czasie może pojawić się lęk separacyjny (zwykle ok. 8. miesiąca życia), dlatego pierwsze trzy zajęcia mają charakter adaptacyjny – tzw. „magiczna trójka”. Po tym czasie dzieci zazwyczaj z radością uczestniczą w lekcjach.
Dzieci początkujące

Zdobywane umiejętności pływackie:
nauka chwytów odpowiednich dla dzieci po 6. miesiącu życia,
oswojenie z otoczeniem i grupą,
pierwsze zanurzania,
leżenie na brzuchu i plecach z asekuracją,
praca rączkami i nóżkami na komendy,
chwytanie przedmiotów w wodzie,
pierwsze skoki do rodzica,
samodzielne trzymanie się brzegu,
praca z wypornościowym sprzętem (rękawki, makarony).
Kontynuacja nauki
Dzieci w tej grupie mają już kontakt z wodą i często są po jednym lub dwóch kursach. Zaczynamy ćwiczenia z użyciem sprzętu wypornościowego, co daje większą samodzielność.

Zdobywane umiejętności pływackie:
trzymanie się na wodzie na brzuchu i plecach ze sprzętem- opcjonalnie,
skoki do wody z pozycji siedzącej,
nurkowanie na komendę,
samodzielna praca nóg,
przemieszczanie się po macie w pozycji czworaczej,
wydech do wody,
ćwiczenia z naciskiem na symetrię.
Grupa od 12 do 24 miesięcy - „SPRAWNE MALUCHY”
Dzieci coraz chętniej poznają świat i podejmują samodzielne próby. Ich ulubione hasła to: „ja sam!”, „ja sama!” Z pomocą instruktora i rodzica uczymy je, jak bezpiecznie i skutecznie poruszać się w wodzie.
Grupa początkująca

Zdobywane umiejętności pływackie:
praca z wypornościowym sprzętem,
samodzielna praca nóg w pozycji na brzuchu,
ćwiczenia z zanurzeniem twarzy i oddychaniem,
ślizgi na wodzie,
skoki do rodzica z różnych pozycji,
wychodzenie z wody przy murku.
Kontynuacja nauki
Dzieci czują się swobodnie w wodzie i często próbują pierwszych, krótkich zanurzeń do rodzica lub brzegu.

Zdobywane umiejętności pływackie:
skoki do wody z każdej pozycji,
przemieszczanie się na plecach i brzuchu z wypornością,
kontrolowane nurkowanie,
otwieranie oczu pod wodą,
nauka rytmicznego oddychania (wstrzymywanie oddechu, wydech ustami i nosem),
samodzielna kontrola sprzętu,
synchronizacja pracy rąk i nóg.
Grupa od 24 do 36 miesięcy - “PEWNE SIEBIE MALUCHY”
Dwulatki to dzieci niezwykle ciekawe świata – często komunikatywne, ale też niezależne. Może pojawić się „bunt dwulatka” i lęk przed nowością, dlatego warto rozpocząć naukę już wcześniej. Jednak nawet dzieci bez wcześniejszych doświadczeń świetnie odnajdują się na zajęciach przy odpowiednim wsparciu rodzica i instruktora
Dzieci początkujące

Zdobywane umiejętności pływackie:
oswojenie z wodą i korzystanie ze sprzętu wypornościowego,
samodzielna praca nóg,
nauka kontrolowanego oddychania,
skoki do wody i wyjścia przy murku,
wprowadzenie ruchów zbliżonych do stylów pływackich,
przemieszczanie się z wykorzystaniem różnych akcesoriów.
Kontynuacja nauki
Dzieci z tej grupy mają za sobą kilka etapów nauki. Przechodzą od spontanicznego do świadomego pływania. To czas intensywnego rozwoju, który stanowi solidną bazę do nauki wszystkich stylów pływackich.

Zdobywane umiejętności pływackie:
pływanie z różnorodnym sprzętem i bez niego,
samodzielne skoki i nurkowanie z przepłynięciem 1–2 metrów pod wodą,
próby samodzielnego pływania na plecach,
synchroniczna praca rąk i nóg,
nauka rytmicznego i kontrolowanego oddychania,
skoki „na główkę” z pomocą instruktora,
zabawy z poszukiwaniem przedmiotów pod wodą.